Frederik zingt al van jongs af aan. Hij speelde zeven jaar viool en stapte vervolgens over op contrabas. En hij had een actieve rol in een studentenkoor en -orkest. Omdat muziek zo’n dierbare hobby is, besloot hij er niet zijn beroep van te maken. Na een studie Muziekwetenschap met onder meer het keuzevak Informatica, deed zich de kans voor om mee te helpen aan de start van Akoesticum, het nationaal trainingscentrum voor de podiumkunsten. Na drie jaar de repetities en try-outs van alle bezoekende groepen te hebben gefaciliteerd, maakte hij de overstap naar Het Balletorkest. Daar hield hij zich bezig met de logistieke planning en de op- en afbouw.

Na in totaal zes jaar dichtbij de muziek te hebben gewerkt, stelde Frederik vast dat hij door al het avondwerk zelf niet meer aan musiceren toekwam. Bovendien werd er naar zijn zin te weinig beroep gedaan op zijn intelligentie. Op zoek naar een nieuwe uitdaging kwam hij in contact met Ozcar. Dit ziet hij als de omgeving waar hij zijn kennis van de cultuursector en zijn nauwgezette, oplossingsgerichte houding kan combineren, om zo culturele organisaties optimaal te ondersteunen.

Frederik: “De aanpak van Ozcar om routinewerk te minimaliseren, sluit perfect aan bij mijn idee over doelmatig gebruik van de schaarse budgetten in de cultuursector. Ik help graag mee om administratieve processen te stroomlijnen zodat medewerkers weer tijd krijgen voor het creative werk.